Länkar

Detta är en lista över externa länkar till sidor med anknytning till Bromölla eller dess omedelbara närhet.

Arkeologi
  • FMIS Fornsök
    En databas från Riksantikvarieämbetet för sökning bland Sveriges fornlämningar.

Lokala hembygdsföreningar
Regionala och nationella hembygdsföreningar
  • Skånes Hembygdsförbund
    Skånes hembygdsförbund är en paraplyorganisation för den skånska hembygdsrörelsen med 105 medlemsföreningar.
  • Sveriges Hembygdsförbund
    Sveriges Hembygdsförbund fungerar som en sammanhållande organisation för de regionala hembygdsföreningarna.

• Egon Jönssons fotoarkiv
    Egon Jönssons ateljé dokumenterade livet i Bromölla från andra världskrigets slut till och med 1960-talet.
  • Landsarkivet i Lund
    Vid Landsarkivet i Lund finns handlingar, kartor, ritningar och fotografier.
  • Landsarkivet i Köpenhamn
    Danmarks motsvarighet till Landsarkivet i Lund.
  • Skånes arkivförbund
    Hos Skånes arkivförbund finns mängder av handlingar som speglar människors idéer, drömmar och förhoppningar i bl.a. föreningars protokoll och livsberättelser.

AB Iföverkens båt Klacken. Foto: Egon Jönsson